Dr. Michael Rademacher

Michael Rademacher (*1967) ist Biologe und Professor für Biodiversität & Ökologie an der Technischen Hochschule Bingen

Veröffentlichungen:

• HeidelbergCement AG (ed.) (2010): Promotion of Biodiversity at the mineral extraction sites of HeidelbergCement.2nd Edition.
  • Schiel, F.J. & M. Rademacher (2008): Artenvielfalt und Sukzession in einer Kiesgrube südlich Karlsruhe. – Naturschutz und Landschaftsplanung 40(3): 1-10.
  • Rademacher, M. & U. Tränkle (2007): Sowing trials for establishing woodland stands on untreated soils. – Cement International 4: 72-85.
  • Rademacher, M. & U. Tränkle (2006): Biodiversity: optimizing the balance between quarrying and nature conservation. – Mining Environmental Management October 2006: 16-18.

Mitgliedschaften:

• CEMBUREAU (EU Cement Association) – Chairman TF Biodiversity
  • UEPG (EU Aggregates Association) – Member of TF Biodiversity
  • Member of German Akademie für Geowissenschaften und Geotechnologie e.V.
  • Associate Professor at the University of Applied Sciences Bingen, Germany